.Sözüm Ona.
OOO KİMLER GELMİŞ

Lütfen Giriş Yapınız,Yada Üye Olunuz!
Umarız Forumumuzda İyi vakit geçirirsiniz...



.Sözüm Ona.

.____ SÖZÜM ONA ____.
 
AnasayfaKapıGaleriAramaKayıt OlGiriş yapİLetiŞiM
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» iyi insanlar iyi imkandır
Salı Ekim 16, 2018 10:10 am tarafından Muhtesim

» biz size döneriz...
Cuma Eyl. 28, 2018 10:04 am tarafından Muhtesim

» gülsene veteranspor ilk hazırlık maçından
Paz Eyl. 23, 2018 9:13 am tarafından Muhtesim

» antrenman maçı hazırlığı
Paz Eyl. 23, 2018 8:59 am tarafından Muhtesim

» antrenman
Paz Eyl. 23, 2018 8:52 am tarafından Muhtesim

» takımımıza yeni katılanlar var
Paz Eyl. 23, 2018 8:45 am tarafından Muhtesim

» antrenmandan enstantaneler
Paz Eyl. 23, 2018 8:37 am tarafından Muhtesim

» Gülsene Veteranspor ilk maç kadromuz
Paz Eyl. 23, 2018 8:34 am tarafından Muhtesim

» gamzene doldurdum geceyi
Salı Eyl. 18, 2018 8:22 am tarafından Muhtesim

» ey özgürlük
Salı Eyl. 18, 2018 7:53 am tarafından Muhtesim

En iyi yollayıcılar
Muhtesim
 
berfin
 
karanfil
 
Necati
 
hzn
 
SusKun
 
Aslı
 
ela-gözlüm
 
buket_07
 
Şamil
 
Anahtar-kelime
hayaller kadın Dost sosyolog yalnızlık sokağı uyku baştan kalbim özgürlük başa muhtesim iletişim hatırla bıyık sosyologlar kimdir Dostoyevski sevgi hayal beden adamlığı
SAAT
NAMAZ ÖĞRENİYORUM
NAMAZ HABERLERİ
  SİTENE EKLE
SİTENE EKLE
Kur’an-i Kerim OgReN
www.baktube.tr.gg
sitene ekle
İstiklal Marşı
İSTİKLAL MARŞI

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal...
Hakkıdır, hakk'a tapan, milletimin istiklal!

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
'Medeniyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın.
Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın.
Doğacaktır sana va'dettiği günler hakk'ın...
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri 'toprak!' diyerek geçme, tanı:
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.

Ruhumun senden, ilahi, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli,
Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli.

O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım,
Her cerihamdan, ilahi, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır ruh-i mücerred gibi yerden na'şım;
O zaman yükselerek arşa değer belki başım.

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal.
Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlal:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, hakk'a tapan, milletimin istiklal!

Mehmet Akif Ersoy


GüNüN SöZü
Ads

    No ads available.



    Yeni Başlık Gönder   Cevap GönderPaylaş | 
     

     GazaLi'nin Mantık AnLayışı

    Aşağa gitmek 
    YazarMesaj
    Muhtesim
    Admin
    Admin
    avatar

    Ruh HaLi :
    Hangi ülkedensiniz :
    Mesaj Sayısı : 4149
    Nerden : istanbul
    Teşekkür Sayısı : 9434
    Kayıt tarihi : 30/10/08

    DoSt GüLLeRİ
    ŞİİRLERİM: 22

    MesajKonu: GazaLi'nin Mantık AnLayışı   Çarş. Eyl. 13, 2017 10:44 am

    Gazâlî'nin Mantık Anlayışı
    Gazâlî (1058-1111) mantık çalışmalarından daha çok,
    etkili bir İslam düşünürü olarak mantığın saygınlığına
    yaptığı katkı ile bilinir. Gazâlî mantığın din bilimleri için
    faydalı bir araç olduğu düşüncesinin Müslümanlar
    arasında yaygınlaşmasını ve böylece Müslümanların
    mantık çalışmalarına daha fazla ilgi duymasını sağlamıştır.
    Mantık taraftarı görüşün en etkili savunucusu Gazâlî’dir.
    Gazâlî’ye göre mantık sadece faydalı değil gereklidir. Bu
    görüşünü Mantığı (Aristoteles mantığını) bilmeyen bir
    kişinin bilgisine güvenilemeyeceğini söyleyerek
    belirtmektedir.
    Gazâlî’nin verdikleri bilginin kesinlik derecesine göre ele
    aldığı öncüller şunlardır:
    1. Doğuştan öncüller (evveliyât): Aklın duyular
    yardımı olmaksızın ulaştığı bilgilerdir. Bir insan
    gerektiğinde sadece doğuştan edindiği düşünceler yardımıyla bu doğrulara ulaşabilir. Matematik
    doğruları, ‘Bütün parçadan büyüktür’ gibi en temel
    metafizik doğrular bu türdendir.
    2. Duyu öncülleri (mahsûsât): İnsanın iç ve dış
    duyum ile edindiği bilgilerdir. İnsanın ateşin yakıcı
    olduğunu bilmesi bir dış duyu bilgisidir. İnsanın
    acıktığında aç olduğunu bilmesi iç duyu bilgisidir.
    3. Deneyim öncülleri (mücerrebât): İnsanın sık
    tekrarlanan deneyimler karşısında aklının
    yardımıyla bir sonuca varmasıyla elde ettiği
    bilgilerdir. Suyun susuzluğu giderdiğini bilmek bu
    türden bir bilgidir.
    4. Sezgi öncülleri (hadsiyyât): Aklın hızlı bir şekilde
    sonuç çıkararak ulaştığı bilgilerdir. ‘Ay ışığını
    güneşten alır’ önermesi bir sezgi bilgisi ifade
    etmektedir,
    5. Kendinden öncüller (fıtriyyât): Aklın hemen bir
    orta terime varıp bu terim aracılığı yaptığı bir
    tasımla ulaştığı bilgilerdir. ‘İki sayısı altı sayısının
    üçte biridir’ önermesi bu türden bir bilgiyi ifade
    eder.
    6. Aktarılmış öncüller (mütevâtirât): Akla dayanarak
    güvenilir olduğuna karar verilen bir topluluğun
    sözü ile elde edilen bilgilerdir. Mekke’nin varlığını
    bilmek bu türden bilgidir.
    7. Yaygın öncüller (meşhûrât): Toplumda yaygın
    olarak kabul edildiği, sık tekrarlandığı için doğru
    kabul edilen önermelerin ifade ettiği bilgilerdir.
    ‘Adalet gereklidir’ önermesinin bilgisi bu
    türdendir. Farklı toplumlarda farklı önermeler
    yaygın kabul görebileceği için bu tür bilgi
    toplumdan topluma değişiklik gösterir.
    8. Yetkinlik öncülleri (makbûlât): İlgili konudaki bir
    uzman gibi güvenilir bir kaynağın sağladığı
    bilgidir. Öğrencilerin iyi bir öğretmenin ilgili
    derste söylediği bir sözü doğru kabul etmeleri bu
    türdendir.
    9. Sanı (zan) öncülleri (maznûnât): Çelişiğinin doğru
    olma olanağını ortadan kaldıramadığımız halde,
    doğru kabul edilen önermedir.
    10. Ara öncüller (müşebbihât): Akıl bilgisine de,
    deneyim bilgisine de, yaygın bilgiye de benzeyen
    ama bunlardan hiçbiri olmayan bilgilerdir.
    11. Uzlaşım öncülleri (müsellemât): Tartışma sırasında
    karşı tarafın kabul ettiği ya da tarafların karşılıklı
    olarak kabul ettiği, genel kabul görmüş önermelerin
    ifade ettiği bilgilerdir.
    12. Kuruntu öncülleri (vehmiyyât): İnanmak için
    geçerli bir neden olmadan insanın yaradılışı gereği
    doğru kabul ettiği önermelerin ifade ettiği
    bilgilerdir.
    13. İmge öncülleri (muhayyelât): İmgelemin
    (düşgücünün) ürünü olarak insanın kabul ettiği
    önermelerin dile getirdiği bilgilerdir. Hoşa
    gitmeyen birinin adını taşıdığı için, bir insandan
    sakınmak gerektiğini bildiren öncül bu türündendir.





    ''Bütün kadınlar çiçektir.Birisi KARANFİL''
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    http://muhtesimturhan.yetkinblog.com
     
    GazaLi'nin Mantık AnLayışı
    Sayfa başına dön 
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap verebilirsiniz
    .Sözüm Ona. :: SoSyoLoGLar SokaĞı-
    Yeni Başlık Gönder   Cevap GönderBuraya geçin: